Медіакультура– сукупність духовних цінностей, створених інформаційно-комунікаційними
засобами, що функціонують у суспільстві, щодо елементів культури комунікації,
пошуку, збирання, виробництва і передачі інформації, а також культури її сприймання
соціальними групами та соціумом у цілому.
Медіакультура
особистості – здатність
особистості ефективно взаємодіяти з мас-медіа, адекватно поводитися в
інформаційному середовищі.
Медіапедагогіка– сукупність педагогічних концепцій, теорій, технологій і методик, які
базуються на комплексному застосування медіа і є специфічним напрямом
педагогіки з такими складовими як медіа дидактика (проблеми, роль, функції, і
значення медіа в навчанні) і медіа виховання (проблеми медіа використання
медіаресурсів і пропозицій).
Медіадидактика – частина педагогіки, що займається питаннями застосування медіа в
навчальному процесі, розробкою інформаційно-освітніх технологій, особливостями
дистанційного навчання, розробкою й апробацією нових дидактичних мультимедіа (електронних
навчальних посібників, програм, підручників тощо).
Медіаосвітні
технології –
методично-організаційні засоби навчального процесу з використанням періодичних
видань, радіо, телебачення, кіно, а також програмно-апаратних засобів і
пристроїв, що забезпечують операції збирання, оброблення, накопичення,
збереження й передавання інформації.
Медіавиховання– формування світоглядних позицій, інтересів, потреб, ідеалів, мотивів,
ціннісних орієнтацій, свідомості, переконань, суджень, а також конкретних рис
характеру, моделі поведінки та культури поведінки засобами масової інформації.
Медіаграмотність– рівень медіакультури, який стосується вміння користуватися
інформаційно-комунікативною технікою, виражати себе і спілкуватися за допомогою
медіазасобів, свідомо сприймати і критично тлумачити інформацію, відділяти
реальність від її віртуальної симуляції, тобто розуміти реальність,
сконструйовану медіа-джерелами, осмислювати владні стосунки, міфи і типи
контролю, які вони культивують;
Медіакомпетентність – рівень медіакультури, що забезпечує розуміння особистістю
соціокультурного, економічного і політичного контексту функціонування медіа,
засвідчує її здатність бути носієм і передавачем медіакультурних смаків і
стандартів, ефективно взаємодіяти з медіапростором, створювати нові елементи
медіакультури сучасного суспільства;
Медіатворчість – рівень медіакультури, який стосується компетентного і здорового
самовираження особистості та реалізації її життєвих завдань шляхом творчої
діяльності у сфері медіа або творчої діяльність, опосередкованої медіазасобами;
покращення якості міжособистісної комунікації і приязності соціального
середовища, мережі стосунків і якості життя в значущих для особистості
спільнотах; створення медіатекстів.
Комментариев нет:
Отправить комментарий